Thursday 7 April 2016

Iasi Airport via Kooperativa 2.0


Si cum saptamana buna se cunoaste de luni, tot in forta am inceput si noi, bloggerii din Iasi. Reuniti sub cupola Kooperativa 2.0 de catre Andreea Ignat, am debutat cu un prim tur de forta la aeroportul din Iasi. 
Despre ce inseamna Kooperativa 2.0  si cine este Andreea Ignat puteti citi aici si aici, cu atat mai mult daca printre voi se afla si bloggeri ieseni care inca nu stiu despre ce este vorba. Va pot spune doar ca este despre oameni fani care fac lucruri faine si despre care veti mai auzi cu siguranta! 
Nu stiu cati dintre voi va mai amintiti cum arata aeroportul din Iasi acum ceva ani in urma? Eu una imi aduc aminte clar, arata precum o halta dintr-un sat uitat de lume si sa nu mai zic de serviciile de baza de care beneficiau clientii, care erau dintre cele mai primitive. Tehnologia nu ajunsese pe dealul de la Ciric, la descarcarea bagajelor era un heirup colectiv, participau cu mic cu mare cam toti angajatii aeroportului indiferent de functia ocupata, banda nu exista, valizele erau inmanate personal calatorului de catre “un responsabil” cu citirea etichetelor de pe geamantane s.a.m.d. 
Ce am gasit acum la fata locului a fost o adevarata reverie. Proiectul de modernizare si extindere inceput in 2013 s-a finalizat cu succes in 2015. Azi ne putem mandri cu un aeroport demn de o tara europeana - cu pista noua si cu structura flexibila, care este prima de acest gen din Romania. Proiectul, spre surprinderea multora, a fost dus la bun sfarsit cu un an mai devreme, desi stim cu totii cum merg treburile la noi si cum raman proiectele suspendate fie din lipsa de interes, fie din neglijenta sau eterna lipsa de fonduri. Avem un nou terminal de pasageri, chiar de doua ori mai mare decat cel vechi, terminat in doar 6 luni, cale de rulare noua - finalizata in doar 5 zile si nu in ultimul rand parcare noua, atat de importanta in zilele noastre si atat de limitata in mediul urban. 


Aspectul cel mai vizibil pentru iubitorii de calatorii il reprezinta extinderea portofoliului de rute externe, plecand in 2012 de la o singura ruta externa, spre Viena, s-a ajuns in 2016 la 16 destinatii. 
Vestea cea buna este ca s-au suplimentat si rutele interne, astfel ca din octombrie vom avea zilnic curse catre Cluj si Timisoara, pentru prima data in 25 de ani. In sfarsit, atat cei care pana acum au fost nevoiti sa efectueze calatorii de afaceri, cat si cei care au rude si prieteni in vestul tarii, vor fi scutiti de “glam-ul” soselelor autohtone.
Este inutil sa va mai spun despre efectele dezvoltarii economice cu vizibilitate in economia locala, despre turismul Iasului care a crescut cu 40% sau despre faptul ca numarul pasagerilor a crescut in medie cu peste 500.000 intre anii 2012-2016 si asta fara sa mai luam in considerare cursele charter din perioada estivala.


Apropo... stiati ca Aeroportul Iasi a primit recunoastere publica, la nivel mondial, la cel mai mare Forum de Aviatie organizat de ICAO, la Montreal - in noiembrie 2015? Da, Aeroportul Iasi a fost prezentat ca singurul exemplu pozitiv de dezvoltare intr-un timp foarte scurt din Europa. Asta este, zic eu, un alt motiv de mandrie! 

Tot in cadrul acestei intalniri cu bloggerii am aflat ca cea mai cautata destinatie este Londra. Voi v-ati hotarat unde va petreceti vacanta? Va provoc sa-mi lasati in comentariu ce piese basic v-ati pune in valiza in functie de destinatia aleasa sau sa-mi impartasiti o experienta aeroportuara prin care ati trecut.


Multumiri speciale domnului Marius Bodea si staff-ului dumnealui pentru disponibilitatea de care au dat dovada si pentru lucrurile minunate pe care ni le-a impartasit. Totodata, ii readucem aminte ca ne-a ramas “dator” cu o “dezvaluire” si speram ca data viitoare sa fim primii care vor intra in posesia acelei informatii de real interes pentru iubitorii de calatorii.

In continuare va las cu fotografiile facute de Paul Padurariu, pe care il puteti gasi aici si cu o selectie de fotografii furnizate de staff-ul aeroportului.

2 comments:

  1. Citind ce ai scris aici mi-am amintit de o experienta la aeroportul din Italia de acum cativa ani. Aveam o pereche de pantaloni mult prea largi si o curea cu tinte, care era acolo efectiv ca sa-mi tina panatlonii... Needless to say, a trebuit sa o dau jos ca sa trec de partea cu "arme ascunse" si a trebuit sa-mi pin panalonii sa nu-mi cada...No images required to picture this :)

    ReplyDelete
  2. Povestea ta m-a amuzat teribil :))))). Foarte multe persoane poarta curea dor cu rol decorativ asa incat probabil ca cei de la aeroport au uitat rolul initial pentru care a fost inventata cureaua.

    Morala este ca ar trebui sa anticipam de acasa fiecare scenariu pentru a nu risca sa fim luati prin surprindere ;)

    ReplyDelete

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...