Si cum saptamana
buna se cunoaste de luni, tot in forta am inceput si noi, bloggerii din Iasi.
Reuniti sub cupola Kooperativa 2.0 de catre
Andreea Ignat, am debutat cu un prim tur de forta la aeroportul din Iasi.
Despre ce inseamna Kooperativa 2.0
si cine este Andreea Ignat puteti citi aici si aici, cu atat mai mult
daca printre voi se afla si bloggeri ieseni care inca nu stiu despre ce este
vorba. Va pot spune doar ca este despre oameni fani care fac lucruri faine si
despre care veti mai auzi cu siguranta!
Nu stiu cati dintre
voi va mai amintiti cum arata aeroportul din Iasi acum ceva ani in urma? Eu una
imi aduc aminte clar, arata precum o halta dintr-un sat uitat de lume si sa nu
mai zic de serviciile de baza de care beneficiau clientii, care erau dintre cele mai primitive. Tehnologia nu
ajunsese pe dealul de la Ciric, la descarcarea bagajelor era un heirup
colectiv, participau cu mic cu mare cam toti angajatii aeroportului indiferent de functia ocupata, banda nu exista,
valizele erau inmanate personal calatorului de catre “un responsabil” cu
citirea etichetelor de pe geamantane s.a.m.d.
Ce am gasit acum la
fata locului a fost o adevarata reverie. Proiectul de modernizare si extindere
inceput in 2013 s-a finalizat cu succes in 2015. Azi ne putem mandri cu un
aeroport demn de o tara europeana - cu pista
noua si cu structura flexibila, care este prima de acest gen din Romania. Proiectul, spre surprinderea multora, a fost dus la bun sfarsit cu un an mai devreme, desi stim cu totii cum merg treburile la noi si cum
raman proiectele suspendate fie din lipsa de interes, fie din neglijenta sau
eterna lipsa de fonduri. Avem un nou terminal de pasageri, chiar de doua ori
mai mare decat cel vechi, terminat in doar 6 luni, cale de rulare noua -
finalizata in doar 5 zile si nu in ultimul rand parcare noua, atat de
importanta in zilele noastre si atat de limitata in mediul urban.
Aspectul cel mai
vizibil pentru iubitorii de calatorii il reprezinta extinderea portofoliului de rute externe, plecand in 2012 de la o
singura ruta externa, spre Viena, s-a ajuns in 2016 la 16 destinatii.
Vestea cea buna
este ca s-au suplimentat si rutele interne, astfel ca din octombrie vom avea
zilnic curse catre Cluj si Timisoara, pentru prima data in 25 de ani. In
sfarsit, atat cei
care pana acum au fost nevoiti sa efectueze calatorii de afaceri, cat si cei
care au rude si prieteni in vestul tarii, vor fi
scutiti de “glam-ul” soselelor autohtone.
Este inutil sa va
mai spun despre efectele dezvoltarii economice cu vizibilitate in economia
locala, despre turismul Iasului care a crescut cu 40% sau despre faptul ca
numarul pasagerilor a crescut in medie cu peste 500.000
intre anii 2012-2016 si asta fara sa mai
luam in considerare cursele charter din perioada estivala.
Apropo...
stiati ca Aeroportul Iasi a primit recunoastere publica,
la nivel mondial, la cel mai mare Forum de Aviatie
organizat de ICAO, la Montreal - in noiembrie
2015? Da, Aeroportul Iasi a fost prezentat ca singurul exemplu pozitiv de dezvoltare
intr-un timp foarte scurt din Europa. Asta este, zic eu, un alt motiv de mandrie!
Tot in cadrul
acestei intalniri cu bloggerii am aflat ca cea mai cautata destinatie este
Londra. Voi v-ati hotarat unde va petreceti
vacanta? Va provoc sa-mi lasati in comentariu ce piese basic v-ati pune in valiza in functie de destinatia aleasa
sau sa-mi impartasiti o experienta aeroportuara prin care ati trecut.
Multumiri speciale domnului Marius Bodea si staff-ului dumnealui
pentru disponibilitatea de care au dat dovada si pentru lucrurile minunate pe
care ni le-a impartasit. Totodata, ii readucem aminte ca ne-a ramas “dator” cu
o “dezvaluire” si speram ca data viitoare sa fim primii care vor intra in
posesia acelei informatii de real interes pentru iubitorii de calatorii.
In continuare va
las cu fotografiile facute de Paul Padurariu, pe
care il puteti gasi aici si cu o selectie de
fotografii furnizate de staff-ul aeroportului.
Citind ce ai scris aici mi-am amintit de o experienta la aeroportul din Italia de acum cativa ani. Aveam o pereche de pantaloni mult prea largi si o curea cu tinte, care era acolo efectiv ca sa-mi tina panatlonii... Needless to say, a trebuit sa o dau jos ca sa trec de partea cu "arme ascunse" si a trebuit sa-mi pin panalonii sa nu-mi cada...No images required to picture this :)
ReplyDeletePovestea ta m-a amuzat teribil :))))). Foarte multe persoane poarta curea dor cu rol decorativ asa incat probabil ca cei de la aeroport au uitat rolul initial pentru care a fost inventata cureaua.
ReplyDeleteMorala este ca ar trebui sa anticipam de acasa fiecare scenariu pentru a nu risca sa fim luati prin surprindere ;)